تبلیغات
علم کده - افراد شب کار باید روز را در اتاق تاریک بخوابند/زمان خواب شبانه
 
علم کده
♀♂دانـــωـــتنــــ یا ندانــωــتنـــــــ مــωــئـــــله اینــــــ اωـتـــــ♀♂
درباره وبلاگ


یک عمل درست، بهتر است از هزار نصیحت.

مدیر وبلاگ : A . z
نظرسنجی
کدام یک از موضوعات وبلاگ را می پسندید









آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

افراد شب کار باید روز را در اتاق تاریک بخوابند/زمان خواب شبانه

افراد که شیفت شب کار می کنند، باید طی روز در اتاق تاریک و آرام بخوابند و اگر لازم باشد، از چشم بند استفاده کنند و گوشی در گوش قرار دهند تا سر و صدای محیط آزارشان ندهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مجاهده سلمانی فلوشیپ اختلالات خواب با بیان اینکه بدن ما در ساعاتی از شبانه‌روز برای فعالیت آماده است و ساعاتی در شبانه روز نیاز به آرامش و خواب دارد که به این مسئله، سیکل خواب و بیداری گفته می‌شود، گفت: مهم‌ترین عامل اثرگذار بر چرخه خواب و بیداری، نور خورشید است. سایر عوامل نور مصنوعی، نور منزل و نور کامپیوتر است که بر چرخه خواب و بیداری اثر دارند. همچنین ساعت غذا خوردن، فعالیت اجتماعی و سر و صدای محیط روی این چرخه تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه باید ساعت خواب و بیداری را تنظیم و از مصرف غذاهای حجیم و پرکالری در شب خودداری کنیم، افزود: از ۹ شب به بعد نیز باید تعداد لامپ روشن را کم کنیم. اگر فرد فعالیت بدنی سنگین می‌کند، از ۹ شب به بعد نباید فعالیت سنگین داشته باشد. همچنین مصرف نوشیدنی کافئین دار مثل چای، قهوه و نوشابه کافئین دار از ۹ شب به بعد توصیه نمی‌شود. استفاده از گوشی همراه و مطالعه در بستر نیز نباید داشته باشیم.

سلمانی در پاسخ به این سئوال که والدین در برابر نوزادی که در خواب رفتن مشکل دارد و بی‌قراری می‌کند، چه باید کنند؟، اظهار داشت: والدین باید مراقب باشند، فرزندشان به بیماری ریفلاکس مبتلا نباشد و این بیماری را در نظر داشته باشند و با پزشک مشورت کنند.

این فلوشیپ اختلالات خواب در ادامه به مصرف غذاهایی که موجب اختلال خواب می شوند اشاره و بیان کرد: غذاهای حجیم، پرکالری و پرادویه خواب را دچار اختلال می‌کند. همچنین مصرف زیاد نوشیدنی کافئین‌دار می‌تواند چنین اثری داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه چرخه خواب و بیداری در افرادی که رژیم سخت و خودسرانه می‌گیرند و زیر نظر متخصص رژیم غذایی نمی‌گیرند، دچار مشکل می‌شود، ادامه داد:  این افراد ممکن است به کم‌خوابی دچار شوند و چون رژیم غذایی‌شان خودسرانه است، احنمال دارد به کمبود برخی املاح معدنی دچار شوند. رژیم غذایی اگر با نظر متخصص تغذیه باشد، کمبودهای احتمالی شناخته می‌شود و املاح جایگزین می‌شود.

منبع : 




نوع مطلب : پزشکی و روان پزشکی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 15 شهریور 1395
A . z
چهارشنبه 18 مرداد 1396 01:06 ب.ظ
I pay a quick visit each day a few web sites and sites to read posts, however
this website provides quality based posts.
جمعه 11 فروردین 1396 10:44 ب.ظ
I enjoy, cause I found just what I used to be having a look for.
You've ended my four day lengthy hunt! God Bless you man. Have
a nice day. Bye
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر